بسیج دانشجویی دانشکده فنی و مهندسی

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۴
آبان

سلام


احتمالا این روزا خیلی خبر به پرواز دراومدن RQ170 ایرانی به گوشتون خورده . همون پهباد آمریکایی که سال 90 تو حریم هوایی ایران، توسط نیروی هوافضای سپاه، سالم به زمین نشست !

خب حالا از این خبرای خوش که بگذریم ، غرض از مزاحمت اینه که روابط عمومی سپاه طی یه فراخوان عمومی، از تمام مردم ایران خواسته تا یه نام بومی برای این پهباد پیشنهاد بدن.

اگر اسم خوبی برای این پهباد ملی به ذهنتون رسید میتونید تو این فراخوان شرکت کنید و حداکثر تا 16 آذر (روز دانشجو) اسم پیشنهادیتونو به شماره 20002541 پیامک کنید.





  • آقای نویسنده
۱۶
آبان

شمر یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین شخصیت های برای مقابله با حق است.

او برای رسیدن به هدف های خود از هیچ جنایتی فروگذار نیست. درست است که اولین بار حدود 14 قرن پیش عرضه شد اما با پیشرفت روز به روز خود محبوبیت قابل توجهی بین طاغوتیان پیدا کرده است. با وجود این هنوز قادر نبوده اند راهکاری برای نقص های ایتدایی آن ارائه دهند. از ضعف های او می توان به ناکارآمد بودن او در مواجه با ایمان اشاره کرد. 



امکانات این نسخه :

- سازگار با تمام قاره ها

- پشتیبانی از تمام جریان های تفرقه انداز شیعی و سنی 

- پشتیبانی از تمام جریان های ضد حکومت اسلامی 

- پشتیبانی از جریان های سرمایه داری

- امکان کشتار دسته جمعی 

- امکان القای مفاهیم خود از طریق ابزار های متنوع 



۱۵
آبان

سلام


امام خامنه ای روز سی ام مهر، در جمع نخبگان عضو بنیاد ملی نخبگان صحبت هایی کردن که به من و شمای دانشجو واجبه اونا رو نقشه راه خودمون قرار بدیم و بدونیم نیاز های جامعه اسلامیمون تو چه مسیریه !


دو محور اصلی صحبت ها :

نگاه حکیمانه به مقوله نخبگی و حرکت علمی کشور ، که هر کدوم از اینا توضیحات و جزییات جالبی دارن که توصیه میکنم فایل ضمیمه رو مطالعه کنید.


مبحث مهمی هم که لابه لای صحبت هاشون بود و خیلی مبتلی بهش هستیم، بحث الزام تولید علم در کشور بود که باید دارای ویژگی های زیر باشه :

1 – تولید مقاله های علمی با ارزش و با قابلیت مرجع شدن

2 – به ثبت ابداع انجامیدن مقاله ها

3- ناظر به نیازهای درونی کشور بودن مقاله ها





فایل ضمیمه شامل مطالب بالا ولی با جزییات بیشتره که میتونید از اینجا دریافت کنید.
ضمنا صوت کامل بیانات رو هم میتونید از این لینک دریافت کنید.
  • آقای نویسنده
۰۹
آبان

سلام

عزاداری هاتون قبول


قبل از همه چیز این ایام رو به همه عاشقان عاشورا تسلیت عرض میکنیم. بدون مقدمه میرم سراغ اصل مطلب :

بدون شک یکی از قوی ترین ابزارهای انتقال مفاهیم عاشورا، ابزارهای هنری هستن. شاید بدون شعر و مدیحه سرایی ها هیچ وقت انقد قشنگ صحنه های کربلا رو نمیشد تصور کرد. اشعاری که سال هاست توی ذهنمون نقش بستن:

باز این چه شورش است که در خلق عالم است

باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است ...

یکی دیگه از ابزارهای هنری برای انتقال مفاهیم عاشورا، طرح های گرافیکی یا اینفوگرافی های مرتبط با محرم هست. برای مثال آثار فاخر استاد فرشچیان، جزو نمونه های بی نظیر این طرح هاست. تو این پست چند نمونه از این آثار رو براتون قرار دادیم تا در صورت نیاز توی مراسم ها یا اماکن مرتبط استفاده کنید.



طرح های گرافیکی :

این مجموعه شامل چنتا اینفوگرافی و پوستر با موضوع محرم هست که انشالله تو دانشکده هم قراره به نمایش در بیان. این مجموعه پوستر رو میتونید از این لینک دریافت کنید.

مجموعه پوستر بی خواص :

مجموعه تصویری «بی‌خواص» به شرح حال خواص صدر اسلام و علل انحراف آن‌ها با استفاده از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌پردازد. برای دریافت این مجموعه به این لینک مراجعه کنید.

مجموعه پوستر بعثت خون :

این مجموعه گرافیکی هم مجموعه ای از بیانات رهبر انقلاب در رابطه با ابعاد مختلف محرم هست. این مجموعه رو هم میتونید از این لینک دریافت کنید.

تصویر پس زمینه محرم :

این قسمتم چنتا تصویر پس زمینه محرم براتون گذاشتیم، لینک دانلود .

  • آقای نویسنده
۰۵
آبان

 

محرم که می شود، همه می خواهند از قیام امام حسین (ع)  عبرت بگیرند. بعضی ها درس جهاد ، عزت، نماز،...از این درس های تکراری که همه بلدیم !! از عاشورا می گرفتند. بعضی ها که خودشان را اِند تشیع ! می دانند یک دل سیر! عزاداری می­ کنند . آخر سر هم احتمالا از امام (ع) طول درمان ! طلب می کنند. اما امسال درس جدیدی مطرح شد:

مذاکره !


تاریخ را بلد نیستم. فقط در روضه ها چیزهایی شنیده ام که امام (ع) یک شب بیشتر مهلت خواست. 

" إنی احب الصلاة "

سرچ می کنم : "امام حسین شب تاسوعا عمرسعد" ، تا از مذاکره باخبر شوم :


- قبل از جلسه مذاکره، یک سری مکاتبات بین دو طرف انجام گرفته بود. امام(ع) می خواستتد برگردند . عمر هم خیلی اشتیاقی به جنگ ندارد. اما مجبور است از ابن زیاد کسب تکلیف کند . ابن زیاد می گوید باید امام و تمام لشکریانش با یزید بیعت کنند. اما امام زیر بار ذلت نمی رود. تا این که شب تاسوعا جلسه مذاکره برگزار می شود.

تیم مذاکره کننده لشکر امام ، حضرت علی اکبر (ع)، حضرت عباس (ع) و خود امام (ع) هستند. در مقابل عمر سعد، فرزند و غلامش هستند. هدف امام (ع)، بیدار کردن عمر و هدایت اوست. امام (ع) حاضر است تمام خواسته های دنیایی عمر را اجابت کند، اما خود عمرسعد دلش جای دیگری است. جلسه مذاکره بدون نتیجه خاصی به پایان میرسد.

می بینم امام  (ع) حرفی از برداشتن تحریم آب نمی زند. آخر چه نیاز دارد به دشمن رو بیندازد،

وقتی عباس (ع) هنوز هست.  

روضه خوان ها چیزهایی دیگری نیز می گویند. می گویند شب عاشورا ، شمر برای رییس شورای امنیت خیمه ها ، امان نامه می آورد. چه خوش خیال بوده است. فرزند علی (ع) و ذلت ؟ ؟

آخر جنگ شروع می شود.

اما امام(ع) در یک جا به دشمن رو می اندازد. از دشمن طلب آب می کند. وقتی است که علی اصغر روی دست دارد.

آن موقع دیگر عباس (ع) نبود.

عباس (ع)، جان خودش را برای شکستن تحریم داده بود. 


مشروح مذاکرات 


۰۵
آبان

سلام


بالآخره این درسای زیاد، اجازه دادن گزارش مسابقه رو آماده کنیم . اگر تو مسابقه بودین که دمتون گرم، اگرم نبودین، واقعا ضرر کردین !

البته خیلی خودمونی و جم و جور برگزار شد. ایشالله دوره های بعدی گسترده تر میشه.

ضمنا چون اولین دوره بود، نقایصی داشت که امیدوارم تیمای شرکت کننده به جدیدی خودشون ببخشن ! ( چون همشون جدیدالورود بودن ). خیلی حرف نمیزنم، چنتا عکس دیگه هم تو ادامه مطلب گذاشتم که اگه حال داشتین ببینید.

* تیمای شرکت کننده حتما ادامه مطلبو بخونن !



  • آقای نویسنده
۰۱
آبان


واقعه آن قدر تلخ است که جای هیچ حرفی را باقی نمی گذارد .

بعضی ها واقعه را محکوم می کنند!

یکی از سوالاتم این است که وقتی یک جنایتی محکوم می شود دقیقا برای آن جنایت و جانی چه اتفاقی می افتد؟

پیش تر ها وقتی می شنیدیم جوان عاشق پیشه ای زیبایی معشوقش را از او میگیرد تاسف می خوردیم. اما نمی ترسیدیم!

اما حالا ترسیده ابم.

حق هم داریم .

بالاخره تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها .

 و ماهم تنها کاری که از دستمان برمی آید که کپی کنیم ، هر پیامی که ربطی به ماجرا داشته باشد . طبق عادت کاری نداریم که درست است یا غلط .

" خبر فوری : اسید پاشی امروز هم قربانی دیگری گرفت..."

و در انتهای این پیام ها :

" ... به هیچ وجه از خانه خارج نشوید ".

بعضی وقت ها هم بلند می خوانیم تا مادرمان هم بشنود. یادمان می­رود که با این اطلاع رسانی! فقط نگرانی هایش دوصد چندان می­شود. او که روز های عادی فقط کافیست نیم ساعت دیرتر بیایی تا به گوشیمان زنگ بزند و با ترش گویی ما مواجه شود، حالا همان نیم ساعت را نمی تواند دوام بیاورد . تا کنارش نباشی آرام نیست .

 و بعد از این سوالی که همه می پرسند: این ها کی هستند؟ چرا این ها را دستگیر نمی کنند؟

و اما جواب ها :

-          برای مقابله با بد حجابیست.

-          امربه معروف و نهی از منکر!

-          خب معلوم است ، خودشان می پاشند . خودشان را بگیرند؟

-          چطور ممکن است اطلاعات ایران که ادعا میکرد مثل آب خوردن ریگی را گرفت . از پس این ها بر نیاید؟

و...

اینجاست که دلم به حال اسلام می سوزد. اسلامی که در دنیا داعش را علم کرده اند تا نامش را لکه دار کنند . حال این روز ها در شهرم...

نمی خواهم بگویم که این ماجرا کار بی بی سی و صهیونیست هاست. کاری به آنها ندارم. درست است آنها هیچ فرصتی را برای ملتهب کردن بیشتر اوضاع از دست نمی دهند ولی حرفم چیز دیگری است.

خودمان هم می دانیم ربطی به امر معروف و حجاب ندارد. 

اما کپی می کنیم!  

.

.

.

.

تو رو جون امواتتون کپی کنید :) 

۰۱
آبان


با عرض تأسف و تأثر، آیت الله محمدرضا مهدوی کنی (رضوان الله علیه) در روز سه شنبه 29 مهرماه 93 در اثر ایست قلبی درگذشت. این عالم بزرگوار از جمله نخستین مبارزان راه انقلاب و چهره های تأثیرگذار در جمهوری اسلامی و از یاران صادق امام بودند. 

رحلت این عالم بزرگوار را به محضر روحانیت و رهبر انقلاب و مردم شریف ایران تسلیت میگوییم و علو درجات را برای وی از خداوند متعال مسألت میکنیم.

  • آقای نویسنده