بسیج دانشجویی دانشکده فنی و مهندسی

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۷
مهر

سلام


با خودمون داشتیم فکر میکردیم چه قدر خوبه به بهونه ماه محرم، کاری کنیم که بتونیم تا آخر ماه محرم یه بار قرآن رو ختم کنیم! ولی خب هممون دانشجو هستیم و ممکنه وقت کافی برای این کار رو در این زمان محدود نداشته باشیم.

به همین خاطر تصمیم گرفتیم طرحی بذاریم تا بتونیم این کار رو با کمک همدیگه انجام بدیم.


یه ختم قرآن دسته جمعی !

همون طور که از اسم طرح پیداست، بعد از ثبت نام، باید هر روز مقدار کمی از قرآن رو بخونیم (یه حزب، حدودا 5 صفحه). این طور تا روز 120 ام میتونیم یه بار قرآن رو ختم کنیم. این بهترین راه برای تفکر و تعمق بیشتر توی آیات قرآنه. طوری که وقتی هم توی روز ازمون نمیگیره (مثلا توی راه دانشگاه، توی اتوبوس، بعد از نماز، زمان هایی که استاد دیر میاد! و ...)

جالب اینجاست، هر روز هم یک بار قرآن ختم میشه، چون هر کدوم از 120 نفر هر روز یکی از حزب های قرآن رو میخونن!!


بیشتر از این سرتونو درد نیارم، خلاصه اگه پایه این بسم الله ...

بعد از اتمام ثبت نام، برگه های قرائت روزانه و ترتیب قرائتتون، به پست الکترونیکی تون ارسال میشه. ولی برای اطمینان خاطر برگه های چاپ شدتون رو از دفتر بسیج دانشکده تحویل بگیرید.


نکات:

*بعد از ثبت نام در طرح، از لحاظ اخلاقی موظف هستید قرائت هر روزتون رو تو همون روز انجام بدین تا ختم قرآن روزانه دچار نقص نشه!

*بهتره ثواب این ختم قرآن رو به یکی از ائمه یا به یکی از رفتگان، یا یکی از عزیزانتون مثل پدر و مادر هدیه کنید.

* این طرح فقط مالی دانشجوها نیست! میتونید از دوست و رفقای خارج دانشگاه یا اقوامتون هم ثبت نام کنید (با اسم خودشون و اطلاعات دانشجویی خودتون)

*حتما تو قسمت ثبت نام، پست الکترونیکیتون رو صحیح وارد کنید. چون برگه و ترتیب قرائتتون رو از طریق اونجا به اطلاعتون میرسونیم. در غیر این صورت حتما به دفتر بسیج دانشکده مراجعه کنید.


مهلت ثبت نام به پایان رسیده است!

  • آقای نویسنده
۲۴
مهر
در اوج روضه خوب دلش را که غم گرفت
وقتی که میز و دفتر و خودکار دم گرفت

وقتش رسیده بود به دستش قلم گرفت

مثل همیشه رخصتی از محتشم گرفت

باز این چه شورش است که در جان واژه هاست

شاعر شکست خورده طوفان واژه ها ست

خیلی اوقات با خودمون فکر میکنیم، تو کربلا چه اتفاق مهمی افتاد؟ آیا کربلا هم مثل باقی جنگ ها، یه جنگ معمولی بود؟

چه اتفاقی افتاد که بعد از هزار و اندی سال، بعد از این همه سال عزاداری محرم،  هنوز بشر به عمق این معنا دست پیدا نکرده! کربلا پر بود از درس عشق، ایمان و سیاست! چه مفاهیم عاشقانه، چه دریچه ای از ایمان، چه درسی از سیاست بود که هنوز منتظری به انتظار نشسته تا ما اون ها رو درک کنیم؟

انشالله که به حق امام عصر (عج) بتونیم به درک ذره ای از این مفاهیم دست پیدا کنیم. ایام محرم رو به شما عاشقان، تسلیت عرض میکنیم.

سال قبل نمایشگاه کوچیکی از پوستر های محرم توی دانشکده فنی گذاشته شده بود که مطالب خیلی مهم رو در قالب های گرافیکی خیلی زیبا به نمایش در آورده بودن. تو این مطلب تعدادی از اون پوستر هارو برای شما عزیزان قرار دادیم تا در صورت نیاز استفاده کنید ...

  • آقای نویسنده
۲۲
مهر

سلام


دومین دوره مسابقات مهارت سنجی "فن آورد" به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

توصیه میکنیم حتما سعی کنید تو این مسابقه شرکت کنید، چون علاوه بر جوایز مناسبی که داره، امکان ارتباط گیری با شرکت های بزرگ رو هم پیدا میکنید. حامیان مسابقه هم از شرکت های بزرگی مثل صاایران، ایزایران، خدمات انفورماتیک و ... هستن!


تاکید این مسابقات بیشتر روی مهارت های تخصصی هست. مسابقه توی 6 رشته و 18 گرایش برگزار میشه


زمان ثبت نام مسابقات تا 20 مهرماه بود که خوشبختانه تا 28 ام تمدید شد!
برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی مسابقه مراجعه کنید
  • آقای نویسنده
۱۰
مهر

سلام



اگر تو جشن جدیدالورود ها شرکت کرده باشین، حتما مسابقه "ماشین های بادکنکی" رو خاطرتون هست. چون این مسابقه یه مسابقه علمی و در عین حال تفریحی بود، میخواستیم خیلی با هیجان برگزار بشه.

قرار بود مسابقه روز پنجشنبه 16 مهرماه برگزار بشه، چون از هفته بعدش ماه محرم شروع میشد و امکان برگزاری مسابقه به صورت بالا وجود نداشت. خب طبیعتا ثبت نام هم باید از شنبه شروع میشد که این مدت کوتاه، برای ثبت نام و ساختن ماشین کافی نبود!

تمام این حرفا رو زدم که بگم، بابت لغو مسابقه عذر میخواییم، انشالله این مسابقه رو تو ماه های آینده خیلی گسترده تر و بهتر برگزار میکنیم.

  • آقای نویسنده
۰۸
مهر

سلام


دیروز سه شنبه یه روز فوق العاده بود. روز جشن استقبال! همیشه جشن استقبال از دانشجوهای جدیدالورود فوق العاده جذابه و انرژی زیادی به بچه ها میده، چون دانشجوهایی که تو این جشن شرکت میکنن، پر از انرژی و امیدن، همشون کلی برنامه برا سه چهار سال آینده تو ذهنشونه.

خلاصه بگم، اگه ترم اولی هستین، دانشجو شدنتون مبارک

خب بریم سر اصل مطلب، همونطور که قول داده بودیم قرار شد عکسا و کلیپای جشنو تو وبلاگ بذاریم. خب، العهد وفا!

کلیپایی که تو جشن پخش شد رو هم میتونید از کانال آپاراتمون تماشا کنید:

http://www.aparat.com/uisb

برای اطلاع از برنامه های بعدیمون، میتونید صفحه اینستاگراممون رو هم دنبال کنید:

@eng.uisb

برای دیدن عکسای جشن هم بریم ادامه مطلب ...


  • آقای نویسنده
۰۳
مهر

سلام


صبح که پست تبریک عید رو گذاشتیم، اصلا فکر نمیکردیم که مجبور باشیم تو کمتر از یک روز پست رو برداریم و پیام تسلیت رو جایگزینش کنیم!

ما هم به نوبه خودمون ضایعه بزرگ مرگ حجاج در منا رو به تمام امت اسلام و امام زمان (عجل الله) تسلیت عرض میکنیم. انشالله خداوند حجشون رو مقبول و سعیشون رو مشکور قرار بده.


  • آقای نویسنده
۰۲
مهر

سلام

این اولین مطلبمون تو ترم جدیده، خیلی خوشحالیم که اولین مطلب رو با تبریک عید سعید قربان شروع کردیم.

این قضیه رو به فال نیک میگیریم و امیدواریم با کمک شما دوستای گل، بتونیم کارای خوبی رو تو دوران دانشجوییمون انجام بدیم.


عیدتون مبارک ، صد سال به این سالا


  • آقای نویسنده