بسیج دانشجویی دانشکده فنی و مهندسی

محرم از نگاه گرافیک

جمعه, ۹ آبان ۱۳۹۳، ۰۷:۵۴ ب.ظ

سلام

عزاداری هاتون قبول


قبل از همه چیز این ایام رو به همه عاشقان عاشورا تسلیت عرض میکنیم. بدون مقدمه میرم سراغ اصل مطلب :

بدون شک یکی از قوی ترین ابزارهای انتقال مفاهیم عاشورا، ابزارهای هنری هستن. شاید بدون شعر و مدیحه سرایی ها هیچ وقت انقد قشنگ صحنه های کربلا رو نمیشد تصور کرد. اشعاری که سال هاست توی ذهنمون نقش بستن:

باز این چه شورش است که در خلق عالم است

باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است ...

یکی دیگه از ابزارهای هنری برای انتقال مفاهیم عاشورا، طرح های گرافیکی یا اینفوگرافی های مرتبط با محرم هست. برای مثال آثار فاخر استاد فرشچیان، جزو نمونه های بی نظیر این طرح هاست. تو این پست چند نمونه از این آثار رو براتون قرار دادیم تا در صورت نیاز توی مراسم ها یا اماکن مرتبط استفاده کنید.



طرح های گرافیکی :

این مجموعه شامل چنتا اینفوگرافی و پوستر با موضوع محرم هست که انشالله تو دانشکده هم قراره به نمایش در بیان. این مجموعه پوستر رو میتونید از این لینک دریافت کنید.

مجموعه پوستر بی خواص :

مجموعه تصویری «بی‌خواص» به شرح حال خواص صدر اسلام و علل انحراف آن‌ها با استفاده از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌پردازد. برای دریافت این مجموعه به این لینک مراجعه کنید.

مجموعه پوستر بعثت خون :

این مجموعه گرافیکی هم مجموعه ای از بیانات رهبر انقلاب در رابطه با ابعاد مختلف محرم هست. این مجموعه رو هم میتونید از این لینک دریافت کنید.

تصویر پس زمینه محرم :

این قسمتم چنتا تصویر پس زمینه محرم براتون گذاشتیم، لینک دانلود .

  • آقای نویسنده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی